• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 24 آذر 1399
کد مطلب : 118740
+
-

با مردم/  خاموشی لامپ‌های پل صدر و سرقت دیوارهای صوتی

باتوجه به اینکه اکثر لامپ‌های پل صدر خاموش هستند افرادی از این خاموشی وتاریکی شب استفاده کرده و دیواره‌های صوتی اطراف پل را باز کرده و با خود می‌برند. از مسئولان تقاضا داریم بر این موضوع نظارت کنند.
مهدی از تهران

  تعطیلی شهرهای بزرگ و تهران تمدید شود 
تعطیلی برخی نقاط مثل بازار تهران و مشهد و تفرجگاه‌ها باید ادامه داشته باشد تا زنجیره انتقال ویروس کرونا تا حدود زیادی قطع ‌شود. فقط ادامه تعطیلی‌ها می‌تواند از میزان مرگ‌ومیر و شیوع بیشتر کرونا بکاهد.
شهروند مشهد

  قیمت 3برابری قرص دپاکین
دپاکین یکی از قرص‌های مورد نیاز بیماران دچار افسردگی است که متأسفانه قیمت آن از 43هزار تومان به 130هزار تومان رسیده است. نبود برخی داروها باعث می‌شود برخی بیماران اگر از کرونا نمیرند با بیماری‌های دیگر از دست بروند. لطفاً بر قیمت داروها نظارت شود.
بیمار دچار افسردگی

  هیچ پروتکل بهداشتی در اتوبوس‌های بین شهری رعایت نمی‌شود
در این شرایط کرونایی که ممنوعیت سفر وجود دارد، برخی افراد مجبورند به‌دلیل شغلی سفر داشته باشند و گزینه‌ای جز اتوبوس نیست. در این شرایط ظرفیت اتوبوس‌های بین شهری تکمیل است و مانند ایام پیش از کرونا مسافر بین راهی هم سوار می‌کنند که داخل راهرو یا جلوی اتوبوس می‌نشینند و مسافران آنها از ایام سلامت و عادی بیشتر است. در این شرایط بهتر نبود ممنوعیت سفر برداشته می‌شد که لااقل در این بلبشو و در میان مسافران کرونا شیوع بیشتری نداشته باشد. حداقل در خودروی شخصی خودمان ایمن بودیم.
کثیری از تهران

  برای رساندن شیر به دانش‌آموزان تدبیری کنند
گرانی لبنیات و شیر باعث شده بسیاری از خانواده‌ها شیر را از سبد خرید روزانه و هفتگی خود حذف کنند و در شرایطی که دانش‌آموزان نیز خانه نشین هستند جا دارد مسئولان فکری برای دانش‌آموزان بکنند و حداقل با کارت ملی دانش‌آموزان به آنان شیر رایگان یا ارزان بدهند. تاوان وضعیت کنونی را چند سال دیگر با جوانان بیمار و دچار سوء‌تغذیه و پوکی استخوان خواهیم داد.
تقی‌پور ایشکاء ازآستانه اشرفیه

  پرونده 10‌ماه قبل ما در قوه قضاییه هنوز بلاتکلیف است
درست است که شرایط کرونایی است، ‌اما در قوه قضاییه به پرونده‌ها رسیدگی بموقع نمی‌شود و برای یک پرونده کیف قاپی 10‌ماه است که آمد و شد داریم و هنوز بلاتکلیفیم درحالی‌که از مدارک و تلفن همراه سرقت شده سوءاستفاده شده و می‌شود. لطفا به داد ما برسید.
مراجعه‌کننده دادگستری از تهران

  حق خوری از کارگران در بخش خصوصی بیداد می‌کند
حق خوری ازکارگران بخش خصوصی غیرقابل تحمل است، اغلب کسانی که برنده فلان پروژه دولتی می‌شوند ملاک خدمتشان اغلب سرمایه و تجربه است و کارگران سنگ زیرین آسیاب در این پروسه هستند. در بخش خصوصی شما حتی نمی‌توانید تقاضای بیمه یا مرخصی ماهانه کنید چرا که احتمال از دست رفتن شغلتان زیاد است و از طرفی به‌دلیل ناامنی شغلی مجبور به تحمل این شرایط هستیم. فریادرسی هست؟
وجدانی از شیراز

  برخورد با خودروهای آلاینده صوتی چه شد
برخی موتورها و خودروها با دستکاری اگزوز وسیله نقلیه خود، صداهای بسیار آزاردهنده‌ای ایجاد می‌کنند که در کلانشهرها واقعا جای سؤال دارد که چرا با این افراد برخورد نمی‌شود. گاهی در همین قرنطینه کرونا از ساعت 9شب به بعد صدای اگزوز خودرو یا موتوری تا عمق جان را می‌آزارد.
حافظی از تهران

  در شهرقدس ایستگاه راه‌آهن ایجاد شود
شهرقدس درحریم راه‌آهن تهران-تبریز قرار دارد و تا چندی قبل ایستگاه راهبانی داشت و این امید وجود داشت که ایستگاه مسافری هم ایجاد شود اما نه‌تنها چنین نشد بلکه راهبانی را هم برداشتند و ساکنان شهر قدس و مناطق دیگر مجبورند درتهران وکرج ازقطارپیاده شوند.
شرافتی از شهرقدس

سوال از شما پیگیری از ما
در این بخش از سخنگاه شما می‌توانید سؤالات خود را ترجیحا با موضوعاتی که عمومیت و دربرگیری بیشتری دارند برای ما ارسال کنید تا ما آن را از مسئول یا سازمان مربوط برایتان پیگیری کنیم و با چاپ پاسخ ضمن احترام به شما مخاطب گرانقدر و دادن پاسخ صحیح، شمار دیگری از مخاطبان را نسبت به یک موضوع آگاه کنیم.

  کولیوند از همدان: کمک ماهانه 100هزار و وام یک میلیون تومانی چه شد؟ 
پاسخ همشهری: براساس آخرین اطلاع‌رسانی وزارت رفاه فهرست افراد شناسایی شده برای دریافت وام یک میلیون تومانی در 2 مرحله به سازمان برنامه و بودجه ارسال و وام یک میلیون تومانی توسط بانک مرکزی به‌حساب افراد سرپرست خانوار واریز شده است، بنابراین پرونده وام یک میلیون تومانی بسته شده است. لیست نهایی خانواده‌های مشمول دریافت سرانه 100هزار تومانی نیز به‌زودی در وزارت رفاه نهایی و برای سازمان برنامه و بودجه ارسال می‌شود. براساس مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر پرداخت سرانه 100هزار تومانی به هر یک از اعضای خانوار تا پایان سال، قرار است 11میلیون سرپرست خانوار شامل 29میلیون و 700هزار نفر، تسهیلات 100هزار تومانی ماه‌های آذر، دی، بهمن و اسفند را تا پایان آذرماه دریافت کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید